Zrównoważony rozwój przemysłu odzieżowego

Zrównoważony rozwój przemysłu odzieżowego

Wysiłki podejmowane w celu rozwiązania problemu kryzysu klimatycznego i nierówności w przemyśle odzieżowym nie są wystarczająco szybkie.

  • Tylko 11% marek publikuje informacje na temat zidentyfikowanych zagrożeń i naruszeń praw człowieka i środowiska, a zaledwie 8% marek ujawnia swoje działania mające na celu zaprzestanie, zapobieganie, łagodzenie i naprawianie tych problemów;
  • Mniej niż 1% wydatków dużych firm na dostawców pochodzi od firm prowadzonych przez kobiety;
  • W wielu krajach nadal priorytetem jest wartość dla akcjonariuszy, bez względu na konsekwencje dla pracowników, społeczności i środowiska;
  • Brakuje wiedzy i wglądu w to, jak usunąć bariery utrudniające wdrażanie zasad cyrkularnej ekonomii;
  • Marki dopiero zaczęły ujawniać informacje o swoich dostawcach;
  • Prawom pracowniczym poświęca się najwięcej uwagi, więc nie należy się spodziewać oddolnych inicjatyw na rzecz celów środowiskowych;
  • Właściciele małych firm nie mają dostępu do środków finansowych na przejście na praktyki bardziej zrównoważone ekologicznie;
  • Technologie neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla i technologie cyrkularne mają kluczowe znaczenie w tworzeniu nowych modeli produkcji i biznesu;
  • Nie istnieją żadne ramy ani standardy wymiany danych między systemami, co jest uważane za aspekt krytyczny, aby móc zająć się ryzykiem i wykorzystać możliwości gospodarki cyrkulacyjnej w przemyśle odzieżowym;
  • Większości firm brakuje świadomości lub zrozumienia, a także wiarygodnych i znormalizowanych mechanizmów raportowania wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju, dotyczących np. zużycia wody i oczyszczania ścieków, uwalniania mikrowłókien i mikroplastiku;
  • Producenci i rolnicy stoją w obliczu rosnących zagrożeń, takich jak niedobór wody, stan ekosystemów, które mogą mieć poważny wpływ na przyszłą dostępność surowców dla przemysłu odzieżowego, zwłaszcza włókien naturalnych;
  • Technologia recyklingu nie jest wystarczająco zaawansowana, aby można ją było stosować na skalę przemysłową i osiągnąć prawdziwie cyrkularne rezultaty w przypadku recyklingu włókien
  • Brak zrozumienia przez konsumentów oznaczeń dotyczących zrównoważonego rozwoju oraz media społecznościowe napędzające kulturę szybkiej mody utrudniają postęp;
  • Przemoc ze względu na płeć, łamanie praw człowieka, w tym współczesne niewolnictwo, praca dzieci, niskie płace, przemoc ze względu na płeć oraz niebezpieczne i niepewne warunki pracy występują w całym sektorze, także w USA i Europie, a nie tylko w Azji;

Więcej informacji można znaleźć w raporcie Fundacji Laudes, nad którym 4CF Strategic Foresight miało przyjemność pracować. Kliknij tutaj, aby uzyskać dostęp do raportu

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:

Zapisując się do naszego newslettera jednocześnie wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych przez Ciebie danych. Administratorem Twoich danych osobowych jest 4CF Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Wojciecha Górskiego 9, 00-033 Warszawa.

Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w celu wysyłania informacji dotyczących 4CF Sp. z o.o. i jej działalności drogą e-mailową. Twoje dane będą przetwarzane do czasu odwołania zgody – odpowiedni link będzie zawarty w każdym wysłanym przez nas newsletterze. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do przesyłania informacji dotyczących 4CF Sp. z o.o. i jej działalności. Przekazane przez Ciebie dane osobowe możemy przekazywać naszym dostawcom, którym zlecimy usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, np. dostawcom usług IT. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej informacji o przysługujących Ci prawach oraz o przetwarzaniu Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.