Sztuczna inteligencja i Big Data w foresighcie strategicznym
Sztuczna inteligencja i Big Data w foresighcie strategicznym

Żyjemy w stuleciu “napędzanym” przez dane. W ostatnich latach o sztucznej inteligencji, Big Data, analizach predykcyjnych (ang. Predictive Analytics), rozpoznawaniu wzorców (ang. Pattern Recognition) i Machine Learning słyszy i mówi się wszędzie. Nowe modele biznesowe wywierają rewolucyjny wpływ na procesy i infrastrukturę biznesową. Transformacja cyfrowa jest imperatywem dla każdej organizacji, a sztuczna inteligencja jej katalizatorem.
Eksplozja Big Data i narzędzi analitycznych przyniosła nowe możliwości w dziedzinie foresightu strategicznego. Big Data i ulepszone możliwości analityczne pomagają poszerzyć wiedzę i skorygować błędy poznawcze (ang. Cognitive Biases). Niektóre techniki eksploracji danych i samouczenia się maszyn (ang. Machine Learning) można zastosować, aby odkrywać wczesne sygnały zmian i korygować błędne postrzeganie wzorców w przypadkach, gdy nimi nie są.
Przeczytaj więcej na stronie Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością.