Foresight obala mity druku 3D
Foresight obala mity druku 3D
Szum medialny wokół druku 3D, wywołany pierwszymi urządzeniami przeznaczonymi na rynek konsumencki, trochę już przycichł. W pewnej mierze był on pożyteczny – przyczynił się bowiem do większego zainteresowania, a w konsekwencji lepszego finansowania i szybszego rozwoju addytywnych technologii wytwarzania. Z drugiej jednak strony, wykreował wiele naiwnych, tabloidowych wizji przyszłości, które rozpowszechniły złe wyobrażenie o możliwościach i ograniczeniach tych technologii („Wkrótce wszyscy będziemy jeść drukowane jedzenie!”).
Firma Cubic Inch, specjalizująca się w rozwiązaniach opartych na druku 3D, poprosiła 4CF o krótką foresightową analizę perspektyw druku 3D w kilku istotnych branżach – aeronautyce, motoryzacji, automatyce i robotyce, branży stoczniowej, a także branży utrzymania ruchu.