Foresight korporacyjny: Nokia

Foresight korporacyjny: Nokia

Przyjrzyjmy się pokrótce markom wykorzystującym foresight. Dziś jest to Nokia.

 

Wiele dużych i myślących przyszłościowo firm utworzyło zespoły specjalizujące się w strategicznym foresightcie, planowaniu scenariuszy i analizie trendów. Te zespoły lub konkretne osoby są odpowiedzialne za identyfikację pojawiających się trendów, potencjalnych czynników zakłócających oraz długoterminowych szans i zagrożeń, aktywnie przyczyniając się do tworzenia długoterminowych strategii korporacyjnych. Chociaż trudno jest przedstawić wyczerpującą listę, przedstawiamy szereg przykładów firm znanych z inwestowania w działania foresightowe, które pomagają im osiągnąć długoterminowe cele i pożądaną przyszłość.

 

Całkiem niedawno Nokia zaprezentowała swoją Strategię Technologiczną 2030, która identyfikuje trendy i nowe technologie, które będą kształtować technologię, sieci i świat przez następne siedem lat. Na stronie Nokii dostępne są raporty, komentarze oraz całe podstrony poświęcone przyszłości. Poszukaj Nokia Technology Strategy 2030, Nokia Technology Vision 2030, Nokia Trend Report 4, Global Network Traffic 2030, From Blockchain to Web3, Nokia Thought Leadership, Nokia Bell Labs.

 

Arho Suominen jest w Nokii menedżerem ds. analiz biznesowych i foresightu. Pracuje on nad poprawą strategicznego podejmowania decyzji w firmie dzięki praktycznej analizie biznesowej i foresightowi. Dąży on do identyfikowania i przedstawiania decydentom krytycznych kwestii pojawiających się na i poza horyzontem, szczególnie tych o długoterminowym wpływie. Tworzy  analizy wspierające uzyskanie poparcie kierownictwa dla wybranych kierunków działania w przyszłości i innowacji. 

Dowiedz się więcej!

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:

 

 

Zapisując się do naszego newslettera jednocześnie wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych przez Ciebie danych. Administratorem Twoich danych osobowych jest 4CF Sp. z o.o., z siedzibą przy Plac Trzech Krzyży 10/14, 00-499 Warszawa.

Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w celu wysyłania informacji dotyczących 4CF Sp. z o.o. i jej działalności drogą e-mailową. Twoje dane będą przetwarzane do czasu odwołania zgody – odpowiedni link będzie zawarty w każdym wysłanym przez nas newsletterze. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do przesyłania informacji dotyczących 4CF Sp. z o.o. i jej działalności. Przekazane przez Ciebie dane osobowe możemy przekazywać naszym dostawcom, którym zlecimy usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, np. dostawcom usług IT. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej informacji o przysługujących Ci prawach oraz o przetwarzaniu Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.