Foresight korporacyjny: Nokia
Foresight korporacyjny: Nokia
Przyjrzyjmy się pokrótce markom wykorzystującym foresight. Dziś jest to Nokia.
Wiele dużych i myślących przyszłościowo firm utworzyło zespoły specjalizujące się w strategicznym foresightcie, planowaniu scenariuszy i analizie trendów. Te zespoły lub konkretne osoby są odpowiedzialne za identyfikację pojawiających się trendów, potencjalnych czynników zakłócających oraz długoterminowych szans i zagrożeń, aktywnie przyczyniając się do tworzenia długoterminowych strategii korporacyjnych. Chociaż trudno jest przedstawić wyczerpującą listę, przedstawiamy szereg przykładów firm znanych z inwestowania w działania foresightowe, które pomagają im osiągnąć długoterminowe cele i pożądaną przyszłość.
Całkiem niedawno Nokia zaprezentowała swoją Strategię Technologiczną 2030, która identyfikuje trendy i nowe technologie, które będą kształtować technologię, sieci i świat przez następne siedem lat. Na stronie Nokii dostępne są raporty, komentarze oraz całe podstrony poświęcone przyszłości. Poszukaj Nokia Technology Strategy 2030, Nokia Technology Vision 2030, Nokia Trend Report 4, Global Network Traffic 2030, From Blockchain to Web3, Nokia Thought Leadership, Nokia Bell Labs.
Arho Suominen jest w Nokii menedżerem ds. analiz biznesowych i foresightu. Pracuje on nad poprawą strategicznego podejmowania decyzji w firmie dzięki praktycznej analizie biznesowej i foresightowi. Dąży on do identyfikowania i przedstawiania decydentom krytycznych kwestii pojawiających się na i poza horyzontem, szczególnie tych o długoterminowym wpływie. Tworzy analizy wspierające uzyskanie poparcie kierownictwa dla wybranych kierunków działania w przyszłości i innowacji.