Foresight korporacyjny: E.ON
Foresight korporacyjny: E.ON
Przyjrzyjmy się pokrótce markom wykorzystującym foresight. Dziś jest to E.ON.
Wiele dużych i myślących przyszłościowo firm utworzyło zespoły specjalizujące się w strategicznym foresightcie, planowaniu scenariuszy i analizie trendów. Te zespoły lub konkretne osoby są odpowiedzialne za identyfikację pojawiających się trendów, potencjalnych czynników zakłócających oraz długoterminowych szans i zagrożeń, aktywnie przyczyniając się do tworzenia długoterminowych strategii korporacyjnych. Chociaż trudno jest przedstawić wyczerpującą listę, przedstawiamy szereg przykładów firm znanych z inwestowania w działania foresightowe, które pomagają im osiągnąć długoterminowe cele i pożądaną przyszłość.
Dyrektor ds. foresightu w E.ON – Thomas Boermans wdrożył wysoce ustrukturyzowane podejście foresightowe, które jest dobrym wzorem dla świata korporacji. Kieruje on działaniami foresightowymi w ramach zespołu ds. strategii grupy, współpracując z zespołami ds. innowacji, biznesu i strategii, a także z zarządem i radą nadzorczą E.ON, z misją przygotowania E.ON na przyszłość. Działania foresightowe E.ON mają na celu zapewnienie wglądu w przyszłe możliwości i zagrożenia w oparciu o analizę trendów technologicznych i czynników społecznych. E.ON wydaje okresowy Foresight Digest, E.ON Trend Radar i dołączył do platformy badawczej Foresight Academy. Nie przegap również innych działań E.ON Innovation.
Linki do wielu interesujących treści z zakresu foresightu energetycznego można znaleźć na stronie internetowej E.ON.