Foresight korporacyjny: Audi

Foresight korporacyjny: Audi

Przyjrzyjmy się pokrótce markom wykorzystującym foresight. Dziś jest to AUDI AG.

 

Wiele dużych i myślących przyszłościowo firm utworzyło zespoły specjalizujące się w strategicznym foresightcie, planowaniu scenariuszy i analizie trendów. Te zespoły lub konkretne osoby są odpowiedzialne za identyfikację pojawiających się trendów, potencjalnych czynników zakłócających oraz długoterminowych szans i zagrożeń, aktywnie przyczyniając się do tworzenia długoterminowych strategii korporacyjnych. Chociaż trudno jest przedstawić wyczerpującą listę, przedstawiamy szereg przykładów firm znanych z inwestowania w działania foresightowe, które pomagają im osiągnąć długoterminowe cele i pożądaną przyszłość.

 

Dla Audi koncepcja mobilności to znacznie więcej niż tylko podróżowanie z punktu A do punktu B. Audi chce wnieść swój wkład w zrównoważoną mobilność, wykorzystując nowe możliwości technologiczne. Główne obszary prac zorientowanych na przyszłość innowacji i badań w Audi to takie technologie jak autonomiczna jazda, wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja. Firma zainicjowała również międzybranżową platformę Foresight Academy, do której dołączyło wiele czołowych niemieckich marek. Inicjator platformy – dr Rupert Hofmann pracuje dla Audi Business Innovation. W swoim doktoracie opracował koncepcję Trend Receiver, nowatorską metodę badań jakościowych, która łączy badania, insighty i foresight. Prowadzi wykłady i pisze na różne tematy związane z badaniem trendów, brandingiem i strategią.

Poznaj mobilność, przemysł motoryzacyjny i przyszłe technologie.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:

 

 

Zapisując się do naszego newslettera jednocześnie wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych przez Ciebie danych. Administratorem Twoich danych osobowych jest 4CF Sp. z o.o., z siedzibą przy Plac Trzech Krzyży 10/14, 00-499 Warszawa.

Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w celu wysyłania informacji dotyczących 4CF Sp. z o.o. i jej działalności drogą e-mailową. Twoje dane będą przetwarzane do czasu odwołania zgody – odpowiedni link będzie zawarty w każdym wysłanym przez nas newsletterze. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do przesyłania informacji dotyczących 4CF Sp. z o.o. i jej działalności. Przekazane przez Ciebie dane osobowe możemy przekazywać naszym dostawcom, którym zlecimy usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, np. dostawcom usług IT. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej informacji o przysługujących Ci prawach oraz o przetwarzaniu Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.