Wpływ metawersum na handel detaliczny i omnichannel
Wpływ metawersum na handel detaliczny i omnichannel
Z przyjemnością informujemy o zakończeniu naszego badania dotyczącego wpływu metawersum na handel detaliczny i omnichannel do 2040 roku. Badanie zostało przeprowadzone we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu i sfinansowane przez Narodowe Centrum Nauki.
Zgodnie z opinią ekspertów, poniżej przedstawiono 10 najważniejszych zdarzeń związanych z metaverse o największym prawdopodobieństwie i wpływie na handel detaliczny i omnichannel do 2040 roku:
- Metaverse ustanowi równoległą geografię lokalizacji handlowych.
- Hardware metawersum będzie lekki i wygodny.
- Firmy technologiczne i wiodące marki handlowe będą dążyć do utrzymania kontroli nad metawersum.
- Osiągnięcie globalnej interoperacyjności okaże się wyzwaniem.
- Większość firm utworzy przedstawicielstwa lub odrębne cyfrowe punkty sprzedaży w matawersum.
- Osoby fizyczne będą płynnie przechodzić między swoim wirtualnym i fizycznym życiem.
- Metawersum doprowadzi do powstania hybrydowego środowiska handlu detalicznego.
- Z powodu metawersum zmniejszy się preferowanie przez konsumentów fizycznych sklepów.
- Podejmując decyzje zakupowe konsumenci będą w coraz większym stopniu polegać na generowanych komputerowo obrazach (CGI), takich jak wirtualni influencerzy.
- Metawersum stanie się głównym narzędziem perswazji i manipulacji.
W ramach tego badania opracowaliśmy trzy przyszłe scenariusze dotyczące tego, jak metawersum może zmienić handel detaliczny i omnichannel w 2040 roku:
- Scenariusz 1: “Fragmented Realms: Metawersum kontrolowane przez korporacje”
- Scenariusz 2: “Metaverse Marketplaces: Nowa granica handlu”
- Scenariusz 3: “Płynna synteza: Zintegrowany styl życia z metawersum”.