Foresight korporacyjny: Audi
Foresight korporacyjny: Audi
Przyjrzyjmy się pokrótce markom wykorzystującym foresight. Dziś jest to AUDI AG.
Wiele dużych i myślących przyszłościowo firm utworzyło zespoły specjalizujące się w strategicznym foresightcie, planowaniu scenariuszy i analizie trendów. Te zespoły lub konkretne osoby są odpowiedzialne za identyfikację pojawiających się trendów, potencjalnych czynników zakłócających oraz długoterminowych szans i zagrożeń, aktywnie przyczyniając się do tworzenia długoterminowych strategii korporacyjnych. Chociaż trudno jest przedstawić wyczerpującą listę, przedstawiamy szereg przykładów firm znanych z inwestowania w działania foresightowe, które pomagają im osiągnąć długoterminowe cele i pożądaną przyszłość.
Dla Audi koncepcja mobilności to znacznie więcej niż tylko podróżowanie z punktu A do punktu B. Audi chce wnieść swój wkład w zrównoważoną mobilność, wykorzystując nowe możliwości technologiczne. Główne obszary prac zorientowanych na przyszłość innowacji i badań w Audi to takie technologie jak autonomiczna jazda, wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja. Firma zainicjowała również międzybranżową platformę Foresight Academy, do której dołączyło wiele czołowych niemieckich marek. Inicjator platformy – dr Rupert Hofmann pracuje dla Audi Business Innovation. W swoim doktoracie opracował koncepcję Trend Receiver, nowatorską metodę badań jakościowych, która łączy badania, insighty i foresight. Prowadzi wykłady i pisze na różne tematy związane z badaniem trendów, brandingiem i strategią.
Poznaj mobilność, przemysł motoryzacyjny i przyszłe technologie.