4CF w projekcie CLARKS
4CF w projekcie CLARKS
Z radością informujemy o udziale 4CF The Futures Literacy Company w projekcie CLARKS – Climate Adaptation and Resilience Key in Schools, inicjatywie Erasmus+, której celem są zmiany w edukacji klimatycznej i działaniach na rzecz klimatu.
Naszą misją jest wspieranie szkół, nauczycieli i uczniów w przewodzeniu zielonej transformacji. Poprzez innowacyjne, partycypacyjne metody nauczania, projekt CLARKS wyposaży młodych liderów w umiejętności niezbędne do podejmowania wyzwań związanych z klimatem i budowania odpornych społeczności.
Dlaczego to ważne?
- Szkoły jako agenci zmian: szkoły średnie odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu świadomych obywateli.
- Innowacyjne metody nauczania: CLARKS łączy opowiadanie historii, grywalizację oraz naukę opartą na sztuce, by rozwijać kompetencje ekologiczne i wprowadzać kreatywne rozwiązania.
- Współpraca między sektorami: projekt łączy szkoły, uczelnie, organizacje pozarządowe, samorządy lokalne oraz przedsiębiorstwa, by wspierać zbiorowe działania na rzecz klimatu.
Cele
- Tworzenie programów nauczania przygotowanych na przyszłość, skoncentrowanych na adaptacji do zmiany klimatu.
- Rozwój liderów w zakresie odporności klimatycznej poprzez angażujące metody nauczania.
- Budowanie sieci nauczycieli i uczniów promujących lokalne rozwiązania klimatyczne.
Co nas czeka
Od warsztatów praktycznych, przez partycypacyjne zaangażowanie, po tworzenie innowacyjnych strategii nauczania – projekt CLARKS ma na celu redefinicję edukacji klimatycznej i inspirowanie do działania. Zaglądaj tu, by na bieżąco poznawać postępy w kształtowaniu zrównoważonej i odpornej na zmiany klimatu przyszłości!
Partnerzy: Instituto de Educación Secundaria Botanic Cavanilles (IES BOTÀNIC CAVANILLES), ICATALIST S.L, Associació CRESOL, 4CF The Futures Literacy Company, Lahden lukio Gaudia, Universidade do Algarve.