Pandora

Strategiczne Seminarium Innowacyjne dla PANDORA CEE

Zadanie

Renomowana globalna marka biżuterii PANDORA, dążąc do utrzymania przewagi konkurencyjnej na dynamicznie zmieniającym się rynku, zdecydowała się stymulować innowacyjność wewnątrz organizacji. W tym celu powierzyła 4CF The Futures Literacy Company zaprojektowanie i przeprowadzenie seminarium foresightowego dla zespołu z Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). Głównym celem było zbadanie przyszłych scenariuszy rozwoju rynku przystępnej cenowo biżuterii, aby umożliwić opracowanie innowacyjnej strategii zgodnej z wizją PANDORY.

Rozwiązanie

Aby odpowiedzieć na potrzeby PANDORY, 4CF przygotowało dynamiczne, interaktywne seminarium, wykorzystujące różnorodne metody foresightowe. Struktura seminarium została zaprojektowana tak, aby:

  • przeanalizować przyszłość rynku przystępnej cenowo biżuterii w regionie CEE;
  • przedstawić i zastosować techniki foresightowe w celu wygenerowania pomysłów na strategiczne innowacje,
  • zapewnić spójność tych innowacji z nadrzędnymi celami strategicznymi PANDORY.

W ramach seminarium uczestnicy wzięli udział w grze decyzyjnej 4CF FLEx, opartej na trzech starannie opracowanych scenariuszach przyszłości, ukazujących potencjalne zmiany techno-społeczne w regionie CEE. Ćwiczenie to uwidoczniło możliwe skutki różnych przyszłych scenariuszy dla branży biżuterii. Dodatkowo, prowadzący warsztaty zaprezentował uczestnikom metody foresightowe, podkreślając ich znaczenie oraz praktyczne zastosowanie w procesie tworzenia innowacyjnych strategii.

Efekt

Strategiczne Seminarium Innowacyjne PANDORY, opracowane i zrealizowane przez 4CF, wyposażyło zespół PANDORY w CEE w zaawansowane narzędzia i metody foresightowe. Struktura seminarium umożliwiła wygenerowanie perspektywicznych i innowacyjnych pomysłów strategicznych, które są w pełni zgodne z wizją PANDORY. Inicjatywa ta nie tylko promowała kulturę innowacji w organizacji, ale także stworzyła solidne podstawy do budowy długoterminowej przewagi konkurencyjnej i przywództwa na rynku w oparciu o innowacyjne narzędzia pozwalające na badanie potencjalnych przyszłych zmian rynkowych. Seminarium stanowiło zalążek przyszłościowego myślenia w PANDORZE.