First Data Polska
![](http://4cf.pl/wp-content/uploads/2022/02/Analiza-Rynku-Platnosci-resized.png)
![](http://4cf.pl/wp-content/uploads/2023/05/zadanie.png)
Zadanie
Międzynarodowa korporacja z branży płatności, poszukując strategicznych kierunków rozwoju rynku, zdecydowała się włączyć w proces eksploracji przedstawicieli swoich klientów – instytucje sektora bankowego w Polsce. Zaprojektowanie tego procesu oraz jego prowadzenie i opracowanie raportu powierzyła firmie 4CF, która połączyła podejście analityczne i partycypacyjne.
![](http://4cf.pl/wp-content/uploads/2023/05/rozwiazanie.png)
Rozwiązanie
Zaprojektowaliśmy na potrzeby klienta stuosobowy warsztat dla przedstawicieli polskiego sektora bankowego, przeprowadzony jako kluczowy element głównego wydarzenia podsumowującego osiągnięcia i plany klienta w tym segmencie branży finansowej. Warsztat został przeprowadzony zgodnie z autorską metodyką Macierzy 4CF, objęty facylitacją i obserwacją doświadczonych menedżerów i konsultantów 4CF. Wsparty autorskimi narzędziami IT wygenerował w ciągu niecałych 4 godzin nie tylko zasób wiedzy wystarczający do sporządzenia pogłębionego raportu, lecz także macierz analityczną przyszłych rozwiązań płatniczych, którą zaprezentowano partnerom jeszcze tego samego dnia, podczas podsumowania eventu.
![](http://4cf.pl/wp-content/uploads/2023/05/efekt.png)
Efekt
Błyskawicznie opracowane wstępne wyniki warsztatu zostały zaprezentowane strategicznym partnerom już w dniu warsztatu, co stanowiło podstawę do uruchomienia wspólnych działań rozwojowych oraz marketingowych. Zaproszeni uczestnicy byli zadowoleni z ciekawie i produktywnie spędzonego czasu – niemal jednogłośnie zadeklarowali, że chcieliby uczestniczyć w większej liczbie wydarzeń zorganizowanych w podobnej formule. Klient otrzymał kompletny, pogłębiony i analitycznie opracowany raport o możliwościach rozwoju płatności na polskim rynku, obejmujący ponad dwadzieścia rozwiązań płatniczych w perspektywie dziesięcioletniej. Raport ma znaczenie zarówno dla dalszych prac strategicznych, jak i działań PR.