Case study
Analiza przyszłości rynku na potrzeby prac strategicznych oraz działań PR dużej firmy z branży FinTech
Obszar: Eksploracja
Metody: Macierz 4CF, Desk Research

Jak przedstawiało się zadanie:
Nasz klient, międzynarodowa korporacja z branży płatności, poszukując strategicznych wskazań rozwoju rynku, zdecydował się włączyć w proces eksploracji przedstawicieli swoich klientów – instytucje sektora bankowego w Polsce. Zaprojektowanie tego procesu, jak również jego prowadzenie i opracowanie raportu powierzył 4CF, biorąc pod uwagę możliwość połączenia podejścia analitycznego i partycypacyjnego, którą zaoferowaliśmy.
Jakie rozwiązanie zastosowaliśmy:
Zaprojektowaliśmy na potrzeby klienta stuosobowy warsztat dla przedstawicieli polskiego sektora bankowego, przeprowadzony jako kluczowy element głównego wydarzenia podsumowującego osiągnięcia i plany Klienta w tym segmencie branży finansowej. Warsztat przeprowadzony zgodnie z naszą autorską metodyką Macierzy 4CF, objęty facylitacją i obserwacją doświadczonych menedżerów i konsultantów 4CF, wsparty autorskimi narzędziami IT, wygenerował w ciągu niecałych 4 godzin nie tylko zasób wiedzy wystarczający do sporządzenia pogłębionego raportu, lecz także macierz analityczną przyszłych rozwiązań płatniczych, którą zaprezentowano partnerom jeszcze tego samego dnia, podczas podsumowania eventu.
Jaki efekt uzyskał klient:
- Błyskawicznie opracowane wstępne wyniki warsztatu zostały zaprezentowane strategicznym partnerom już w dniu warsztatu, co stanowiło podstawę do uruchomienia wspólnych działań rozwojowych oraz marketingowych.
- Zaproszeni uczestnicy byli zadowoleni z ciekawie i produktywnie spędzonego czasu – niemal jednogłośnie deklarowali, że chcieliby uczestniczyć w większej liczbe wydarzeń zorganizowanych w podobnej formule.
- Klient otrzymał kompletny, pogłębiony i analitycznie opracowany raport o możliwościach rozwoju płatności na polskim rynku, obejmujący ponad dwadzieścia rozwiązań płatniczych w perspektywie dziesięcioletniej. Raport ma znaczenie zarówno dla dalszych prac strategicznych, jak i działań PR.
Podsumowanie naszych prac zobaczyć można w raporcie Laboratorium Przyszłości pod tym adresem