I recommend 4CF as a dependable partner in Strategic Foresight and Futures Literacy for policy-making and Strategy.

Riel Miller, Foresight Director, UNESCO

Wyniki projektów, jak i sposób, w jaki były realizowane, przekonują mnie o profesjonalizmie i nowatorstwie firmy 4CF na rynku polskim.

Krystian Chmielewski, VicePresident Kongsberg Defence & Aerospace Polska

4CF provided foresight expertise at a highest level of professional skill.

Alberte Ruud, Senior Advisor, Norwegian Public Road Administration

Eksperci firmy 4CF z powodzeniem wdrożyli narzędzie do badań delfickich w czasie rzeczywistym HalnyX na potrzeby prac eksperckich.

Irena Pichola, Partner, Członek Zarządu, Deloitte Advisory Sp. z o.o.

Firma 4CF świadczy usługi z zakresu Foresightu Biznesowego na najwyższym poziomie.

Marcin Kubajczyk, Dyrektor Marketingu, Hoop Polska
Case study

Strategia transformacji dużej brazylijskiej firmy doradczej opracowana we współpracy z jej klientami korporacyjnymi

 

Obszar: Przygotowanie
Metody: Unesco FLKL

Strategia i program rozwoju

Jak przedstawiało się zadanie:

Klient, duża brazylijska firma doradcza z doświadczeniem w pracy dla lokalnych korporacji oraz rządu, dostrzegał potrzebę aktualizacji sposobu świadczenia swoich usług oraz zarządzania wiedzą w perspektywie przyszłych zmian relacji między biznesem, władzą, nauką a społeczeństwem. Zdając sobie sprawę jednocześnie z tradycyjnej, ociężałej struktury zarządczej oraz potrzeby zainspirowania blisko stuosobowego zespołu pracowników, zadanie to powierzył ekspertom 4CF w ramach międzynarodowego konsorcjum pod egidą UNESCO.

Jakie rozwiązanie zastosowaliśmy:

We współpracy z międzynarodowym zespołem UNESCO, zaprojektowaliśmy i przeprowadziliśmy kilkudniową partycypacyjną sesję strategiczną, w której wzięli udział zarówno przedstawiciele firm-klientów naszego mocodawcy (m.in. brazylijskich koncernów górniczych i lotniczych), jak również starannie wyselekcjonowany panel ekspertów z całego świata. Następnie, przy pomocy tej samej wypracowanej z naszym udziałem metodologii przeprowadzono bliźniaczy proces wewnętrzny, w którym rolę ekspertów przybrali przedstawiciele – analitycy i menedżerowie.

Jaki efekt uzyskał klient:

Klient uzyskał raport na temat możliwych kierunków zmian gospodarki opartej na wiedzy, w tym kluczowej relacji między biznesem, nauką, władzą publiczną a społeczeństwem. Wnioski z raportu były podstawą do przygotowania strategii transformacji, wdrożonej następnie z sukcesem w latach 2014-2015.

  • en
FACEBOOK